Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.zsea.edu.ua/jspui/handle/12345/536
Title: HUMAN RESOURCES MANAGEMENT SYSTEM: THE CASE OF LEISURE ORGANISATIONS
Other Titles: РОЗВИТОК ЛЮДСЬКИХ РЕСУРСІВ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ: ПРИКЛАД ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЯ
РАЗВИТИЕ ЧЕЛОВЕЧЕСКИХ РЕСУРСОВ СИСТЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ: ПРИМЕР ОРГАНИЗАЦИИ В СФЕРЕ ДОСУГА
Authors: Mykolaitis, Evaldas
Миколайтіс, Евалдас
Миколайтис, Эвалдас
Keywords: human resources
management
staff development
adaptation process
labor relations
людські ресурси
управління
розвиток персоналу
процес адаптації
трудові відносини
человеческие ресурсы
управление
развитие персонала
процесс адаптации
трудовые отношения
Issue Date: 2017
Publisher: ЗДІА
Citation: Mykolaitis, E. Human resources managment system: the case of leisure organisations / E. Mykolaitis// Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2017. - Release 68 (2017). - p. 225 - 238
Abstract: EN : The article analyzes the aspects of problematic human resource management system improvement by identifying the peculiarities of human resource management practice in leisure organizations and establishing measures for human resource management system improvement. In order to achieve the set objective, the theoretical analysis and empirical quantitative research were carried out with the help of online questionnaire survey. The questionnaire was sent to various leisure-service organizations operating in Kaunas city and Kaunas region. The study involved 66 leisure- service organizations. This study revealed that leisure organizations pay less attention to the new employees and their adaptation process, but are more focused on the development and qualification of employees who have worked there for a longer period. The analysis of the data showed that employees often feel negative psychological environment in the workplace that may arise because of experienced routine, underestimation of work, lack of attention paid to the employee and others. The main conclusions - human resource management improvement in leisure organizations requires an integrated approach. Many factors such as working conditions, staff interrelation, etc., may cause negative emotions in employees, which in turn would increase dissatisfaction with the work done and could lead to worse results of the organization. Leisure organizations should pay more attention to new employees’ adaptation and competence development, as well as focus on personal initiative of the employees and their creativity promotion
UA : У статті проаналізовано аспекти удосконалення системи управління проблематично людськими ресурсами, що ідентифікує особливості практики управління людськими ресурсами в організації дозвілля та сприяє розробці заходів щодо вдосконалення системи управління людськими ресурсами. З метою досягнення встановити цілі теоретичного аналізу та емпіричного кількісного дослідження були проведені за допомогою онлайн анкетного опитування.Анкета була відправлена до різних сфер дозвілля сервісних організацій, що працюють в Kaunas city та Каунас області. У дослідженні брали участь 66 дозвіллєвих сервісних організацій. Це дослідження показало, що організації дозвілля платити менше уваги на нових співробітників та їх адаптації процесу, але більше зосереджені на розвитку та кваліфікації співробітників, які працювали там протягом більш тривалого періоду.Аналіз даних показав, що співробітників часто відчувають негативну психологічну обстановку на робочому місці, які можуть виникнути через досвідчені рутини, недооцінку роботи, відсутність уваги до працівників та інші. Головний висновок - удосконалення управління людськими ресурсами в організації дозвілля вимагає інтегрованого підходу. Багато факторів, таких як умови праці, персонал взаємозв'язку тощо, може викликати негативні емоції співробітників, які в свою чергу призведуть до збільшення незадоволеності результатами виконаної роботи і можуть призвести до гіршого, - результатів організації.Дозвілля організації повинні приділяти більше уваги до адаптації і компетентності розвитку нових співробітників, а також зосередитися на особистості, ініціативи працівників та їх заохочення до творчості.
RU : В статье проанализированы аспекты усовершенствования управления проблематично человеческими ресурсами, которые идетифицируют особенности практики управления человеческими ресурсами в организации в сфере досуга и способствуют разработке рекомендаций относительно усовершенствования системы управления человеческими ресурсами. С целью достижения установить цели теоретического анализа и эмпирического количественного исследования были проведены при помощи онлайнанкетного опроса. Анкета была отправлена в разные сферы досуга сервисных организаций, которые работают в Канунас сити и Каунас области. В исследовании брали участие 66 организаций досуга сервисных орагнизаций. Это исследование показало, что организации досуга приделяют меньше внимания новым сотрудникам и их адаптации к процессу, но больше сосредоточены на развитии и квалификации сотрудников, которые работают там на протяжении длительного периода. Анализ даннях показал, что сотурдники часто на себе испытывают негативную психологическую обстановку на рабочем месте, которая может возникнуть в результате рутины, недооценки работы, отсутствия внимания и другое. Главный вывод – усовершенствование управления человеческими ресурсами в организации досуга требует интегрального подхода. Множество факторов, таких, как условия труда, персонал взаимосвязи и другое, может вызвать негативные эмоции сотрудников, которые в свою очередь приведут к увеличению недовольства результатами выполненной работы и могут привести к худшему -, ухудшению результатов оргаанизации. Организации досуга должны больше приделять внимания к адаптации и компетентности развития новых сотрудников, а также сосредоточиться на личности, инициативе работников и их мотивации к творчеству
URI: http://dspace.zsea.edu.ua/jspui/handle/12345/536
Appears in Collections:ГУМАНІТАРНИЙ ВІСНИК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_68_22.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.